Nieuwe inzichten

“Dat wij toch verder zijn dan we dachten! We zijn binnen ons bedrijf erg bezig met innovatie, en met de visie over waar we over vijf jaar staan. En dan kun je soms het gevoel hebben dat je altijd achter de feiten aanloopt. Door de sprekers die ik vandaag heb gehoord, weet ik dat we al verder zijn dan gedacht. Dat is toch fijn om morgen aan mijn collega’s te kunnen melden.”

Boba: “Ik heb vooral bevestiging gekregen in mijn visie op de toekomst van ons vakgebied. Dat is ook goed. Dat betekent dat we op de goede weg zijn.”
Sarah: “En ik verheug me op die toekomst; we krijgen zoveel nieuwe kansen en mogelijkheden. Maar ik maak me ook een beetje zorgen. Hoe zorg je ervoor dat de kloof niet te groot wordt tussen mensen die mee kunnen in de vernieuwingen, en mensen die achterblijven?”

"Ik vond het laatste verhaal van de KSF Innovationboard over gebruiksoptimalisatie erg interessant. Waarom zou een klant voor je betalen als hij geen gebruik maakt van je diensten? Maandag interviewde ik een klant die al tien jaar een rechtsbijstandverzekering bij ons heeft, waar hij slechts een keer een beroep op heeft gedaan. Hij was hartstikke tevreden. Het verhaal van net zette me aan het denken: het is de kunst om dit soort klanten binnen te houden."

"De dagvoorzitter zei ergens: misschien zijn jullie wel heel langzaam. Daarmee legde hij denk ik de vinger op de zere plek. Klantenservice loopt volgens mij nog niet echt voorop qua innovatie. Misschien vinden we het te bedreigend. We kunnen veel leren van marketing, waar ze neuromarketing gebruiken en veel meer met data bezig zijn. Ik wil niet te negatief zijn trouwens hoor. Ik denk gewoon dat we veel kunnen leren nog."