On/off
Ledenomgeving
De behoefte aan kennisdelen nam tijdens de crisis enorm toe. Zo waren er vraagstukken over hoe je telefonie kunt ontlasten en meer online kunt doen. De KSF bleef daar gedurende de crisis een voorname rol in spelen, doordat expertsessies en praatsessies door konden gaan en het jaarcongres vorig jaar online plaatsvond. Het laatste half jaar hebben we hard gewerkt aan onze Ledenomgeving. Op dit digitale platform zijn verschillende diensten van de KSF om te inspireren en informeren te vinden. Het idee is dat alles via dit platform zal gaan. De basis staat er en dat gaan we verder ontwikkelen.
Potten breken
Verder hopen we de komende tijd op een verdere toename van leden. Dit is van belang om beter te kunnen lobbyen. Hoe meer massa, hoe meer we in de melk te brokkelen hebben. We hebben daarin al een slag geslagen met bijvoorbeeld het koud bellen. Op het gebied van arbeidsmarkt en privacy valt nog veel te winnen.
Het besef dat klantcontact waarde toevoegt, willen we verder uitbouwen, door erover te communiceren en opinie te maken. Met een grotere achterban kunnen we daar echt een stap in zetten. De afgelopen vijf jaar is er al veel veranderd, maar we moeten blijven werken aan het imago van de branche.
On/off
Dit congres heeft als thema ‘Digitaal klantcontact: on/off’ en richt zich op datagedreven werken en de digitalisering van klantcontact. ‘Off’ hoort daar ook zeker bij, dat zal nooit verdwijnen. Alleen al vanuit het inclusieve oogpunt dat je bereikbaar bent voor mensen die niet online kunnen.
Om bij het thema aan te sluiten: ik ben blij dat we elkaar weer deels offline kunnen zien en ik hoop dat dit congres veel inspiratie biedt voor de mogelijkheden online.
Namens het bestuur,
Hans Van den Bemt
Voorzitter